Geld verdienen aan de prijzenoorlog in supermarkten

Albert Heijn is met een prijzenoorlog begonnen en dat is uitstekend nieuws voor iedereen die geld wil verdienen. Het boodschappen doen wordt goedkoper en dat houdt in dat er geld over kan blijven dat aan andere zaken kan worden besteed. Met de aankondiging van de prijzenoorlog hebben andere supermarkten zich genoodzaakt gezien om de prijzen van producten eveneens te verlagen. Jumbo is een van de supermarktketens die de consumenten erop zal wijzen dat in de supermarkten van Jumbo al de laagste vaste prijs wordt geboden voor artikelen. Dat geldt ook nog als andere winkels, zoals Albert Heijn besluiten om de prijzen te verlagen.

Geld verdienen aan de prijzenoorlog is zeker een optie, waarbij de consument de gelegenheid krijgt om bij verschillende supermarkten de prijzen van artikelen met elkaar te vergelijken om zo het meest voordelig uit te komen. Tien jaar geleden heeft er eveneens een prijzenoorlog plaatsgevonden tussen verschillende winkels en dat toen de supermarkten zelf veel geld gekost. Bovendien zorgde de strijd ervoor dat de winkels een slechte naam krijgen nadat er weer een prijsverhoging werd doorgevoerd.

Consumenten kunnen geld verdienen aan de strijd tussen de supermarkten en er dus hun voordeel meedoen. Overigens wordt door de vakbonden gevreesd voor de positie van het personeel, want de strijd om de laagste prijs kan nadelige gevolgen hebben voor de werkgelegenheid.

Per gemiddeld gezin wordt elke maand een bedrag besteed van ongeveer 450 euro per maand aan de boodschappen, die in supermarkten worden gedaan. Zeven jaar geleden was dat nog een bedrag van 260 euro en op dat moment had de prijzenoorlog het hoogtepunt bereikt.